Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2012

Βενεζουέλα : Η Καταστροφή σε διυλιστήρια παίρνει πολιτική χροιά

Μία βιβλική έκρηξη από διαρροή αερίου στα τεράστια διυλιστήρια Amuay της Βενεζουέλας στις 25 Αυγούστου κατέληξε στο θάνατο 48 ατόμων και τη καταστροφή 1,600 κατοικιών.  Η έκρηξη θεωρείται η φοβερότερη βιομηχανική καταστροφή στην ιστορία της χώρας και το χειρότερο ατύχημα σε διυλιστήρια οπουδήποτε στο πλανήτη τη τελευταία δεκαετία.  Τα διυλιστήρια, που βρίσκονται στη Χερσόνησο Παραγουάνα και που την εκμετάλλευσή τους έχει η κρατική εταιρεία PDVSA, είναι τα μεγαλύτερα της Λατινικής Αμερικής και ανάμεσα στα μεγαλύτερα παγκοσμίως.  Εκατοντάδες κάτοικοι των φτωχών περιφερειών Αλί Πριμέρα και Λα Παστόρα κοντά στις εγκαταστάσεις έχουνε μείνει άστεγοι.  Η πύρινη κόλαση μαινόταν 4 μέρες αναγκάζοντας τους κατοίκους να εγκαταλείψουν τις κατεστραμμένες περιοχές τους.  Εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία, ορδές συμμοριών έπεσαν πάνω στα εκκενωμένα σπίτια και επιδόθηκαν σε πλιάτσικο αρπάζοντας ψυγεία και.. τηλεοράσεις.  Μέλη της αντιπολίτευσης κατήγγειλαν την PDVSA για αμέλεια των έργων συντήρησης και της βελτίωσης των προδιαγραφών ασφαλείας, θέματα που είχαν κριθεί απαραίτητα μετά από μία σειρά ατυχημάτων και απρογραμμάτιστων διακοπών ηλεκτροδότησης στα διυλιστήρια τα τελευταία χρόνια.

Πέρισυ, 3 εργάτες σκοτώθηκαν σε ατύχημα στις ίδιες εγκαταστάσεις.  Σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρείας, παρόλο που το 2011 είχαν προγραμματιστεί 9 διακοπές εργασιών για λόγους συντήρησης, 3 μόνο έλαβαν χώρα.  Οι υπόλοιπες αναβλήθηκαν επίσημα για το 2012 και ακόμα έρχονται.  Εφημερίδες της αντιπολίτευσης κατηγορούν την εταιρεία ότι διορίζει διευθυντές περισσότερο βάσει της αφοσίωσής τους στον πρόεδρο Hugo Chávez παρά βάσει της εμπειρίας τους ή των προσόντων τους.  Παράλληλα, έχουν ονομάσει τη καταστροφή στα διυλιστήρια Amuay "Το Χρονικό Ενός Προαναγγελθέντος Θανάτου" που είναι και ο τίτλος του γνωστού μυθιστορήματος του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκέζ.
Οι επικριτές καταγγέλλουν και άλλα πρόσφατα στραβοπατήματα της PDVSA.  Το 2010, μια τεράστια πυρκαγιά έπληξε το σταθμό καυσίμων της εταιρίας στο νησάκι Bonaire της Καραϊβικής.  Ακολούθησε το ολοκαύτωμα της αποβάθρας στις εγκαταστάσεις της Παραγουάνα που σταμάτησε τις ακτοπλοϊκές μεταφορές καυσίμων για 4 μέρες.   Το 2010 βυθίστηκε επίσης στη Καραϊβική μία πλατφόρμα εκμετάλλευσης φυσικού αερίου, το Aban Pearl.  Οι 95 εργάτες της πλατφόρμας διασώθηκαν.

Ο Rafael Ramírez, Υπουργός Ενέργειας, δήλωσε ότι τα αίτια της πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Amuay εξετάζονται αλλά ότι "είναι αδύνατο" να σχετίζονται με ελαττωματική συντήρηση των εγκαταστάσεων. Απεκάλεσε "ασύστολο ψεύδος" τις φήμες της περιοχής που φέρουν τα διυλιστήρια να αδιαφορούν για διαρροή αερίου αρκετές μέρες πριν το ολοκαύτωμα .  Όπως και η αντιπολίτευση, ο Υπουργός συμφώνησε ότι η εταιρεία PDVSA έχει πολιτικοποιηθεί αλλά μετατόπισε το φταίξιμο λέγοντας ότι η εταιρεία "έχει δεχθεί απειλές και συνεχείς επιθέσεις" αναφερόμενος στην απεργία του 2002 που υποκίνησε η αντιπολίτευση και που πάγωσε τη λειτουργία των διυλιστηρίων. "Τα διυλιστήρια, έχουν μεταμορφωθεί σε στόχο των εχθρών του προέδρου μας, των εχθρών της χώρας μας, έχουν γίνει αντικείμενο πολέμου" ανέφερε.

Πηγή http://ww4report.com