Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2012

Η (δήθεν) οικολογία ως πρόφαση για την λήψη από την κυβέρνηση μέτρων που εξυπηρετούν μεγάλα συμφέροντα

ΨΕΥΔΟ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Η (δήθεν) οικολογία ως πρόφαση για την λήψη από την κυβέρνηση μέτρων που εξυπηρετούν μεγάλα συμφέροντα. 
                                
Δύο πρόσφατα παραδείγματα:

1)     «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας
2)     «πράσινος» δακτύλιος

1.      «Πράσινα» τέλη κυκλοφορίας

Η ΜΟΤΟΕ , ήδη από το 1993 , έχει τοποθετηθεί υπέρ της διαμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με: 
α) Τον κυβισμό (τα μεγαλύτερα είναι κατά κανόνα τα πιο ενεργοβόρα)
 β) Το βάρος του οχήματος (από το οποίο εξαρτάται η φθορά που προκαλείται στο οδόστρωμα) 
γ) Τον χώρο που καταλαμβάνει το όχημα στο δρόμο (ένα μέσο αυτοκίνητο καταλαμβάνει χώρο ίσο με έξη μεσαία δίκυκλα). 

Έτσι , το 1993, τα δίκυκλα έως 785cc είχαν απαλλαγεί των τελών κυκλοφορίας. 
Εδώ και ενάμισυ χρόνο , η βουτηγμένη στην διαπλοκή κυβέρνηση προώθησε τα δήθεν «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας , επικαλούμενη την οικολογία , στην πραγματικότητα όμως για την εξυπηρέτηση των εμπόρων αυτοκινήτων.

              Ρύθμιση κοινωνικά άδικη και ψευδο-οικολογική.

α) Κοινωνικά άδικη διότι , ως γνωστόν , στην παρούσα φάση οι πλούσιοι μόνον μπορούν να αγοράσουν καινούργια αυτοκίνητα , τα οποία δεν πληρώνουν... τέλη κυκλοφορίας ( ή πληρώνουν ελάχιστα). Άρα, στην πράξη, οι πλούσιοι απαλλάσσονται της πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
β) Η ρύθμιση είναι ψευδο-οικολογική διότι:
- Λαμβάνονται υπ’ όψη μόνον συγκεκριμένοι ρύποι (διοξείδιο του άνθρακος) και όχι άλλοι , πιο επικίνδυνοι για την υγεία (μικροσωματίδια, μονοξείδιο του αζώτου κ.ά.).
Έτσι, οι κινητήρες ντίζελ (κατ’ εξοχήν ρυπογόνοι) βαφτίζονται… «οικολογικοί» !!
- Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη η κατανάλωση καυσίμου (!) με αποτέλεσμα να θεωρείται «οικολογικό» ένα ενεργοβόρο αυτοκίνητο.
- Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη το βάρος και το μήκος του οχήματος (πόσο χώρο καταλαμβάνει και, άρα, κατά πόσο προκαλεί μποτιλιάρισμα και ασφυξία στις πόλεις;).
- Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη ο χρόνος που χρειάζεται για να διανύσει μιαν απόσταση στην πόλη , και για να παρκάρει (άρα ο χρόνος που ο κινητήρας λειτουργεί)…
- Δεν λαμβάνεται υπ’ όψη η ζημιά που προκαλεί ένα όχημα στο περιβάλλον κατά την κατασκευή του και μετά την λήξη της «ζωής» του (αποτελείται από ανακυκλώσιμα υλικά ή όχι;)· γενικά τα αυτοκίνητα επιβαρύνουν πολύ περισσότερο (σε σχέση με τα δίκυκλα) το περιβάλλον κατά την κατασκευή τους και τα υλικά τους είναι σε πολύ μικρότερο ποσοστό ανακυκλώσιμα (μετά το τέλος της «ζωής» του οχήματος)

                                                  ΑΡΑ
Τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας είναι ένα μέτρο κοινωνικής διάκρισης που εξυπηρετεί τους εμπόρους αυτοκινήτων και δεν έχει σχέση ούτε με την προστασία του περιβάλλοντος, ούτε με την προστασία των ανθρώπων, ούτε με την βελτίωση των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας. 
Οι διαπλεκόμενες πολιτικές εξυπηρετούν έτσι τα μεγάλα συμφέροντα, προσπαθώντας παράλληλα να εντυπωσιάσουν τους αδαείς.

2.      «Πράσινος» δακτύλιος

  Είναι τυχαίο ότι ο κος Βορίδης (ως υπουργός Μεταφορών) προώθησε την σχετική Απόφαση λίγο πριν από τις εκλογές (στις 2 Μαΐου 2012);

 Όπως φαίνεται, εξυπηρετούνται τα συμφέροντα του λόμπυ αυτοκινήτου, χωρίς σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. 

Οικολογική θα ήταν μια καθολική (ακόμα και για τους βουλευτές) απαγόρευση κίνησης αυτοκινήτων στον δακτύλιο.
→ Στην πράξη ο «πράσινος» δακτύλιος είναι ένα ακόμη μέτρο κοινωνικής διάκρισης , αφού οι πλούσιοι , (οι οποίοι μπορούν σε συνθήκες μνημονίου να αγοράζουν καινούρια αυτοκίνητα), θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ οι φτωχοί περιορισμένα ή και καθόλου.
→ Το μέτρο είναι ψευδο-οικολογικό διότι:
      α) Δεν λαμβάνει υπ’ όψη ούτε τον χώρο που το όχημα καταλαμβάνει (άραγε, αν πουλιόνταν ένα εκατομμύριο «πράσινα» αυτοκίνητα, θα μπορούσαν να κυκλοφορούν καθημερινά ελεύθερα στον δακτύλιο; ) , ούτε την φθορά που προκαλεί στο οδόστρωμα (συνάρτηση του βάρους), ούτε το πόσο ενεργοβόρο είναι ˙
      β) Η διαπλοκή είναι σκανδαλώδης, δεδομένου ότι θεωρούνται «καθαρά» και «οικολογικά» τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, τα οποία είναι τα κατ’ εξοχήν ρυπογόνα !!
Για τα diesel , να υπογραμμίσω, μεταξύ άλλων, ότι:

     α) Στην ίδια τη Γερμανία τα αυτοκίνητα diesel δεν θεωρούνται οικολογικά και επιβαρύνονται περισσότερο με τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με τα αντίστοιχα που έχουν βενζινοκινητήρες. 

Στις 2/6/2012 στην Γενική Συνέλευση της FEMA (όπου είχα την τιμή να εκπροσωπώ την ΜΟΤΟΕ) ο Γερμανός εκπρόσωπος της BVDM δήλωσε ότι π.χ. ένα VW Touran με κινητήρα diesel πληρώνει διπλά τέλη κυκλοφορίας και θεωρείται ρυπογόνο σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο που καίει βενζίνη (στη Γερμανία).

      β) Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τη Γαλλία (βλέπε σε περιοδικό Moto Magazine , τεύχος 1-3-12 σελίδες 70-74) , επικεφαλής των ρυπογόνων είναι οι κινητήρες diesel, κυρίως διότι τα αιωρούμενα μικροσωματίδια που παράγουν (και που τα εισπνέουμε εμείς) είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την υγεία. 
Οι κινητήρες diesel, εκτός από πρωταθλητές των εκπομπών μικροσωματιδίων, εκπέμπουν και αυξημένο μονοξείδιο του αζώτου. 

Να υπογραμμισθεί ότι στη Γαλλία ένα μέσο δίκυκλο εκπέμπει 1.000(χίλιες!) φορές λιγότερα μικροσωματίδια σε σχέση με ένα αυτοκίνητο diesel

     γ) Σύμφωνα με τα επίσημα πρόσφατα στοιχεία του Π.Ο.Υ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) τα αιωρούμενα στον αέρα μικροσωματίδια (που εκπέμπουν οι κινητήρες diesel) έχουν τις πιο επικίνδυνες επιπτώσεις στην υγεία (Βλέπε και: Γαλλία , Airparif). 

 Όπως δημοσίευσε και το γαλλικό περιοδικό Moto Magazine (1/7/12, σελ. 12) «οι εκπομπές των κινητήρων diesel κατατάχθηκαν μεταξύ των χειρότερων καρκινογόνων από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας».

                                                 Εν κατακλείδι.
    Ο «πράσινος» δακτύλιος που υλοποιήθηκε με ΚΥΑ του κου Βορίδη στις 2/5/2012 και θα ισχύει από 1-9-2012 μόνο πράσινος δεν είναι.
    Θα έπρεπε να έχει το χρώμα του χρήματος, (αυτού των πλουσίων και των εμπόρων που ωφελούνται) και το χρώμα της αδιάντροπης κυβερνητικής διαπλοκής. Μαζί με τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας.
                                                 Θεόδωρος Γαζούλης , Δικηγόρος
                                                      Νομικός Σύμβουλος ΜΟΤΟΕ                                                       
                                                      Εκπρόσωπος της ΜΟΤΟΕ στη    
                                                      FEMA ( Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία
                                                      Μοτοσυκλετιστών) και στο ΕΣΟΑ
                                                      (Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας)        
                                                      Μέλος της ΛΕΜΟΤ από το 1990.